google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

گوگل ارث رایگان

آگاهی از کاربری‌های اراضی و نحوة تغییرات آن در گذر زمان یکی از مهمترین موارد در برنامه ریزی و مدیریت اراضی است. با اطلاع از نسبت تغییرات کاربری‌ها در گذر زمان می‌توان نحوة تغییرات در آینده را پیش بینی نمود و اقداماتی پیشگیرانه و مقتضی انجام داد. هدف مقاله حاضر تهیه نقشه کاربری اراضی شهر ارومیه و نواحی اطراف آن با استفاده از سامانه گوگل ارث انجین و پیش بینی تغییرات کاربری برای سال‌های آینده است. بدین منظور از تصاویر ماهواره‌ای لندست برای سالهای 2000 و 2020 استفاده شده است. مهمترین تفاوت این مقاله با سایر مقالات این حوزه، تفاوت در ابزار استفاده شده جهت تهیه نقشه کاربری اراضی است.

به وسیله جمع‌آوری و محاسبه حجم وسیعی از داده، گوگل امکان مشاهده الگوی تغییر گیاهان و جانوران در ابعاد بسیار وسیع را برای طرفداران حفظ منابع طبیعی میسر کرده است. دولت‌ها با استفاده از گوگل ارث به نحوه گسترش شهرها پی برده و برای آینده آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. هنگامی‌ که از ابزار جستجو در گوگل ارث استفاده می‌کنیم در بخش کناری نرم‌افزار و در قسمت Places شاهد تورهای مجازی هستیم که عمدتاً توسط کاربران ایجاد شده و به اشتراک گذاشته شده است.

سازمان حفاظت از محیط زیست استرالیا از این سرویس برای بررسی پراکندگی صخره‌های مرجانی بهره برده است. گوگل اعلام کرده به چنین همکاری‌هایی با نهادها و سازمان‌های مختلف ادامه خواهد داد. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید. تمامی آموزش‌ها و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند. با استفاده از این گزینه شما قادر خواهید بود که محل موردنظر خود را در Google Map مشاهده کرده و با امکانات موجود در این قسمت به بررسی آن بپردازید. معمولاً وقتی برای بار اول نرم‌افزار را باز می‌کنیم در بخش بالایی آن مجموعه ابزار کاملی را می‌بینیم.

در این مطالعه نخست نقاط ارتفاعی به شیوه ای نوین از محیط Google Earth استخراج و در مرحله بعد به کمک نرم افزارهای Surfer و ArcGIS، انواع نقشه های دو بعدی و سه بعدی ایجاد گردید. سپس در تلفیقی از نقشه های تولید شده از گنبدهای نمکی فیروزآباد، استان فارس (کُنارسیاه و جهانی) در محیط Google Earth مدل های توپوگرافیکی منحصربفردی ایجاد شد. یکی دیگر از قابلیت‌های هیجان انگیز این برنامه Voyager آن است که شما را به یک سفر جذاب به نقاط مختلف زمین می‌برد. در این بخش مکان‌های مختلف در قالب تصاویر سه بعدی به شما نشان داده می‌شوند تا بتوانید تمام زوایای آن‌ها را با جزئیات نگاه کنید. این برنامه همچنین پست کارت‌هایی را برای مکان‌های مختلف طراحی کرده‌است که می‌توانید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

با گذشت زمان الگوی کاربری اراضی با توجه به دخالت های مستمر انسان دستخوش تغییر و تحول شده است. آگاهی مدیران و برنامه ریزانسازمان های مختلف از روند تغییرات کاربری اراضی برای پیش بینی منابع در آینده و جلوگیری از تخریب عرصه های مستعد تولید، مانندکاربری مرتع، مستلزم تهیه نقشه کاربری اراضی با دقت قابل قبول می باشد. در تحقیق حاضر هدف اصلی تهیه نقشه کاربری اراضیشهرستان اردبیل می باشد.

بعلت مشکل امنیتی در ورژن های قدیمی نرم افزار Winrar ، در صورت تمایل نرم افزار را کامل حذف کنید و نسخه (v6.{0|zero}) را نصب کنید. در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود. اگر نسخه‌های پیشین Google Earth Pro را می‌خواهید، لطفاً به صفحه نصب‌کنندگان مستقیم مراجعه کنید. گوگل در همکاری با نشنال جئوگرافیک علاوه بر شرکت‌های Sesame Street و Carmen Sandiego در پی توسعه بازی‌ها، تورها و داستان‌های تعاملی است تا بتوانند به دید بهتری نسبت به دنیایی که در حال زندگی درونش هستند دست پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد