google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

Google

همچنین می‌توانید از طریق نماد Placemark نحوه نمایش نماد آن را تغییر دهید. پیشنهاد می‌شود از نمادهای نقطه‌ای استفاده کنید تا محل دقیق نقطه علامت‌گذاری شده مشخص شود. ​​​​​​​​شاید تکنولوژی فقط بتواند حلقه چیدن محصول در یک مزرعه ذرت در اورگان را نشان دهد.

تصاویر و داده مورد استفاده توسط این سرویس در همکاری با سازمان فضایی ناسا، نشنال جئوگرافیک و چند سازمان دیگر جمع‌آوری می‌شوند، به همین دلیل می‌توان آن‌ها را حاصل یک تلاش گروهی دانست. بر اساس گفته‌های مدیر تولید گوگل ارث، تیم توسعه از ۴ الی ۵ طراح تجربه کاربری و نزدیک به ۳۰ مهندس تشکیل می‌شود. به عقیده این مدیر، حتی یک کودک ساکن در روستا با دسترسی به اینترنت از طریق شبکه موبایل (دارای سرعت پایین) ۲G نیز باید بتواند به نقشه تعاملی گوگل دسترسی داشته باشد. به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری تلگراف، این فناوری در سال 2001 میلادی برای اولین بار ارایه شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

استفاده از لوگو و نام مرکز به عنوان حامی و همکار علمی، بدون اخذ مجوز کتبی از "مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی" پیگرد قانونی دارد. این ۱۰۰۰ تصویر هوایی از قاره‌های مختلف گرفته شده و رنگ‌های روشن و وضوح بیشتری در آن‌ها دیده می‌شود و می‌توان گفت بزرگترین مجموعه‌ی عکسی است که تاکنون در این آرشیو قرار گرفته است. کارشناس نقشه برداری و کارشناس ارشد سنجش از دور و سیستمهای اطلاعات مکانی. آشنا به زبانهای برنامه نویسی VB و VB.Net در نرم افزارهای مرتبط با GIS.

بعد از انتخاب این گزینه با کلیک روی محل دلخواه در نقشه می‌توانید شروع به ترسیم کنید و با کلیک راست نیز می‌توانید ترسیمات خود را پاک‌کرده و به مراحل قبلی بروید. با انتخاب یکی از مکان‌ها، گوگل ارث شما را مستقیماً به سمت آن برده و می‌توانید از تمام زوایا به بازدید و بررسی بپردازید. در همین قسمت در زیرشاخه get {direction|course|path} می‌توانید مبدأ و مقصد خود را انتخاب و اطلاعات مربوط به سفر مانند مسافت، مسیریابی، طول سفر با ماشین شخصی، دوچرخه و یا حالت پیاده را مشاهده کنید. او نماد بزرگی از یک سندیکا است و توسط مجله فوربز به عنوانی یکی از قدرتمند ترین زنان جهان نام برده شده است. کشاورزی آریزونایی در سال 2004 برای قدردانی از او تصویرش را روی زمین طراحی کرده است.

یکی از نقاط تمرکز تیم توسعه گوگل ارث طی چند سال اخیر، ایجاد ابزارهای آموزشی بوده است. به عنوان نمونه می‌توان به ویژگی Voyager به منظور حاشیه‌نویسی، ایجاد داستان و همچنین ویدیو در قالب تگ‌های جغرافیایی اشاره کرد. ابتدا مسیر موردنظر برای پروفیل زدن را با ابزار Add Path ترسیم می‌کنیم سپس روی مسیر راست‌کلیک کرده و گزینه Show Elevation Profile را انتخاب می‌کنیم.

جامعیت و کلیت موضوع رو داشت ولی میتونست روی جزییات هم بیشتر بحث کنه. برخی از اپلیکیشن‌ های اندروید فقط روی نوع خاصی از پردازنده‌ ها اجرا می‌ شوند. در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید. تجربه جستجوی بهبودیافته اکنون شامل مکان‌ها، نقاط مورد علاقه پیشنهادی، لایه‌های داده، و گشت‌های با راهنما در مسافرنامه است. لذت بردن از سفر خود را با نمای خیابان زنده، راهنمای GPS آسان و ناوبری صوتی.

نکته قابل توجه اینکه کاربر می‌تواند تعاملی فراگیر با این محتوا داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید روایتی جذاب از دامنه‌های شیب‌دار هیمالیا که منزلگاه پلنگ‌های این منطقه است، پیش رو داشته باشید. برای توسعه قابلیت Voyager، گوگل همکاری با تولیدکننده‌های مختلف محتوا نظیر Sesae Street ناسا یا حتی جین گودال از متخصصان آشنا به زندگی شامپانزه‌ها را در دستور کار قرار داده است. طی آپدیت اساسی اخیر برنامه ویژگی‌های زیادی به آن افزوده شد تا قدرت افراد و گروه‌های تحقیقاتی به منظور رصد کردن نحوه تغییر کره زمین با گذر زمان افزایش پیدا کند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد این غول دنیای تکنولوژی، با عرضه نسخه متحول شده گوگل ارث قصد دارد تجربه متفاوتی پیش روی کاربران قرار دهد. این برنامه که توسط شرکت کی‌هول ساخته شده‌ و نسخه ابتدایی آن در ژوئیه سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد ، متعلق به شرکت گوگل می‌باشد. محیط نرم‌افزار گوگل ارث تداعی‌کننده شکل زمین و جهان پیرامون آن می‌باشد و جزئیات داده‌هایی که در آن به نمایش درمی‌آیند با بزرگنمایی که ما انجام می‌دهیم تنظیم می‌شود. درواقع با استفاده از نرم‌افزار Google Earth مدل کاملی از زمین و دنیای اطراف خود را می‌توانیم در رایانه شخصی خود داشته و به‌راحتی به هرجا که می‌خواهیم سفر کنیم.

نقشه زمین ماهواره ای از یک سیستم موقعیت یابی جهانی برای ردیابی مسیر استفاده می کند. یافتن موقعیت مکانی ماهواره ای آسان فقط بر روی دکمه مکان فعلی ضربه بزنید و این امر شما را به مکان زندگی برنامه نقشه بر روی تلفن اندرویدی شما هدایت می کند. مدل های توپوگرافیکی اطلاعات مهمی را در ارتباط با عوارض و پدیده های سطحی زمین در اختیار کاربران قرار می دهند. قابلیت ایجاد نقشه ها و مدل های سه بعدی در نرم افزارهای گوناگونی گنجانده شده است که از این دسته می توان به نرم افزارهای Surfer و ArcGIS اشاره نمود. در محیط نرم افزارهای مذکور، نقاط ارتفاعی ضروری ترین ابزار کار برای ایجاد مدل های رقومی زمینی هستند.

به عنوان نمونه می‌توان به ویژگی Earth Engine اشاره کرد که به محققان اجازه داد الگوهای جنگل زدایی در سراسر دنیا را دنبال کرده یا تغییرات آب راه‌ها را رصد کنند. کشف کردن نقاط ناشناخته و بکر در کره زمین یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای گوکل ارث برای مکتشفان است. تکنولوژی زیربنایی که امروز در این برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابتدا توسط شرکت بازی‌سازی Intrinsic Graphics توسعه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۴، گوگل، هلدینگ Keyhole را خریداری کرد و در پی آن Intrinsic Graphics را نیز به چنگ آورد. این نام بسیار آشنا، همان توسعه‌دهنده‌ای است که یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ویدیوی دنیا، پوکمون گو، را در همکاری با نینتندو عرضه کرد! اکنون می‌دانید Niantic یکی از بی‌شمار شرکت‌های زیر مجموعه گوگل محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد