google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

google earth چیست ؟

گوگل برای اولین بار با یک موتور جستجوی ساده خود را به دنیا معرفی کرد. از همان ابتدا ، این شرکت خلاقیت ، نوآوری و سادگی را دنبال کرد تا امروز به یک غول اینترنتی تبدیل شود.

به تازگی ، گوگل با جدیدترین نمایش وب جهان را شگفت زده کرده و البته کمی ترسیده است! Google Earth با تصویر ماهواره ای خود تمام نقاط جهان را در اوایل آمریکای شمالی و امروز پوشش داده است. بنابراین ، گوگل جهان را کوچک کرده و مرزها را تغییر داده است.


این سرویس که سالها فقط در اختیار آژانسهای جاسوسی بود اکنون به صورت رایگان در دسترس همه است و هرکسی می تواند این تصاویر را از هر کجای دنیا بارگیری کند.


Google Earth نقشه معمولی نیست! کافیست نام کشور ، شهر یا حتی کد پستی محل مورد نظر را در کادر جستجوی این برنامه وارد کنید تا تصاویر رویایی و کاملاً واقعی از مکان مورد نظر بدست آورید.

اگر خطوط تلفن و دسترسی ضعیف به اینترنت در ایران این اجازه را می دهد ، می توانید بر فراز شهر خود پرواز کنید ، خیابانی را که در آن زندگی می کنید ببینید و حتی از مدرسه ای برای کودکان دیدن کنید. اینها همه ویژگی هایی است که Google به صورت رایگان در اختیار همه افراد در سراسر جهان قرار داده است.


سابقه چاپ ایمیل از Google Earth


اشتراک Google Earth که به "سوراخ کلید" معروف است 90 دلار بود. وقتی گوگل سوراخ کلید را خریداری کرد ، حدود یک تریلیون بایت رکورد نقشه برداری دیجیتال به زمین برد و شروع به ایجاد نسخه های اصلی نرم افزار کرد که بارگیری رایگان است. و اکنون در اختیار شماست.

تصاویر نقشه Google Earth از دو منبع ارسال و هدایت می شوند: ماهواره و هواپیما. گوگل این نقشه ها و سایر اطلاعات نقشه های دیجیتالی را از منابعی مانند TeleAtlas و EaetSat که سازندگان تصاویر و نقشه های هوایی و ماهواره ای هستند ، به دست می آورد. این تصاویر برای استفاده تجاری دیجیتالی می شوند.


از آنجا که این اطلاعات و داده ها از منابع مختلفی بدست می آیند ، به راحتی می توان از آنها برای تجزیه و تحلیل اختلافات استفاده کرد. چرا امواج در بعضی از نقاط جهان ، حتی در سطح برخی خیابان ها ظاهر شده اند ، در حالی که دیگران بدون استفاده از این امکان برای تجزیه و تحلیل این ابهامات ، مشکلات زیادی دارند.



هنگام استفاده از Google Earth ، نمی توانید تصاویر ثبت شده توسط ماهواره را هنگام آپلود آنلاین مشاهده کنید. به عبارت دیگر ، برخلاف تصور عمومی ، تصاویر ماهواره ای Google Earth بین دو تا سه سال پیش گرفته و ارسال شده است.

قسمت دیگری از آنچه Google Earth را اعتیاد آور می کند این است که با Google Search کار می کند!


هنگام گشت و گذار در شهر ، کافه ها ، رستوران ها ، فروشگاه های مواد غذایی و هزاران مرکز خرید در این نزدیکی هست. با کلیک بر روی هرکدام از آنها می توانید جزئیات کامل اطلاعات مربوط به هر یک از آنها را جستجو کنید.


همچنین کاربران می توانند با کلیک روی "افزودن / ویرایش اطلاعات کسب و کار" مکان های تجاری را به نقشه اضافه کنند.


بیایید اکنون به موضوع کار با Google Earth برگردیم. سپس با مراحل اساسی و اساسی شروع می کنیم.


گام به گام چاپ ایمیل با Google Earth


بهترین راه برای یادگیری کار با Google Earth کار با آن است. بیایید این برنامه را با هم امتحان کنیم.ما می خواهیم یک تصویر ماهواره ای از مرکز علمی HowStuffWorks در آتلانتا بدست آوریم.

"HowStuffWorks" یا آدرس آن "3350 Peachtree Rd" را وارد کنید. Atlanta، GA ”در جعبه جستجوی Google Earth و کلید جستجو را فشار دهید. شما روی آن منطقه تمرکز خواهید کرد و تصویری از آن منطقه را مشاهده خواهید کرد.



برای اطلاعات بیشتر و تبدیل عکس خود به یک نقشه واقعی ، مرحله بعدی تصحیح لایه های این بخش است. این لایه ها شامل رستوران ها ، بانک ها ، جاده ها ، محله ها ، مجتمع های خرید ، سوپرمارکت ها ، پمپ بنزین ها ، انبارها ، پارک ها ، جاده های ترانزیت ، مدارس و سایر مشخصات جغرافیایی است.


بهتر است برای ایجاد یک برنامه اساسی و خوب ، از جاده ها شروع کنید. اگر کمی نقشه را برجسته کنید ، خود را در منطقه 3350 Peachtree Rd در آتلانتا می بینید.


بگذارید در این بخش تور آتلانتا را برای شما توضیح دهم: این مرحله شامل توقف در فرماندهی مرکزی HowStuffWorks و سپس یک سفر کوتاه به جورجیا برای تماشای چند بازی سرگرم کننده در منطقه است.

با یک کلیک دکمه راهنمای Google Earth دو آسیب پذیری مشخص می شود: یکی در ابتدا (3350 Peachtree Rd. Atlanta، GA) و دیگری در انتها (1 Georgia Dome Dr NW، Atlanta، 30313). مسیرها بر روی نقشه.

هر یک از آنها با رعایت کامل به طور خودکار به داخل ورزشگاه نزدیک می شوند.

می توانید تمام اطلاعات و نقشه های دریافت شده و اطلاعات لایه ای را که به عنوان پرونده ایجاد کرده اید در یکی از قالب های استاندارد ذخیره کرده یا از طریق ایمیل ارسال کنید. یک دکمه در جعبه ابزار Google Earth وجود دارد که به شما امکان می دهد هر یک از این اقدامات را انجام دهید.

پس بیایید برای خوردن غذا به یک رستوران برویم. بنابراین ما باید به منطقه جستجو برویم.


اولین کاری که باید انجام دهیم تمرکز دوباره روی نقشه است. بنابراین بیایید به منطقه جورجیا برویم. برای این کار ابتدا روی هر نقطه از نقشه کلیک چپ کنید. منطقه ای از جورجیا را انتخاب کرده و در مرکز آن قرار دهید. در بخش مبادله ، می توانیم منطقه "1 Georgia Dome Dr" را جستجو کنیم و بر فراز آن پرواز کنیم. می توانید روی این قسمت تمرکز کرده و منظره زیبایی از منطقه ایجاد کنید.

برای پیدا کردن یک رستوران در منطقه وایکینگ جورجیا ، روی دکمه جستجو کلیک کنید و وارد شوید. پس از کلیک بر روی دکمه ، "رستوران ها" را در بخش "چه" و "نمای فعلی" در بخش "کجا" انتخاب کنید. جستجو را کلیک کنید.

مناطق کوچکی که روی نقشه کوچک و بزرگ می شوند ، نتیجه جستجوی رستوران است ، اما این تنها راه یافتن رستوران نیست. همچنین می توانید در منطقه ناهار خوری جستجو کنید. در اینجا نیز همین امر در جستجوی رستوران اتفاق خواهد افتاد.

اکنون شما کنترل بیشتری بر جستجوهای خود دارید.

در این جلسه ، ما بیشترین کاربردهای پایه ای گوگل ارت را پوشش داده ایم. اما بیشتر آنچه که ما در این قسمت به پایان برده ایم کاربردهای دیگری از نقشه برداری نیز بوده است. اگر چه این ممکن است که تا حدی به اهداف گوگل ارت نزدیک نباشد . آنچه در این میان بدست می آید شاید فقط در حد سرگرمی و وقت گذرانی باشد و جنبه ی کاربردی نداشته باشد