google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

google earth

معرفی گوگل ارث و قابلیت های آن

زمین

در این مقاله از سامانه گوگل ارث انجین ، به منظور فراخوانی، مدیریت، پردازش و طبقه بندی تصاویر ماهواره‌ای لندست 7 سنجنده ETM و لندست {8|eight} سنجنده OLI استفاده شده است. تصاویر سالهای مذکور وارد محیط GEE شد و با استفاده از روش ماشین بردار پشتیبان، اقدام به طبقه بندی آنها و تهیه نقشه‌های کاربری اراضی گردید. نتایج نشان می دهد که کاربری‌های سال 2020 نسبت به 2000 تغییرات گسترده ای را متحمل شده‌اند. بیشترین تغییرات منفی مربوط به اراضی کشاورزی آبی به میزان {80|eighty} کیلومتر مربع است.

این قابلیت در نسخه ۶ گوگل ارث در اختیار کاربران قرار گرفته است و معادل آن گزینه Street View در بخش Layers نسخه ۵ می باشد. البته برای این کار شما می توانید از ماوس هم استفاده کنید که راحت تر است. کریستف کلمب و فردیناند ماژلان احتملا نسبت به اکتشافات جدید حس خوشایندی نداشته باشند، آن‌ها با جان خود اکتشافاتی را انجام می‌دادند و امروزه از روی یک صندلی در خانه اکتشاف صورت می‌گیرد. بله دقیقا از روی یک صندلی و از طریق تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بسیار بالا و ابزارهایی مثل گوگل ارث این امکان برای هرکسی فراهم شده است که کاوشگری در هرکجای جهان با اتصالی اینترنتی باشد. البته این موضوع فقط برای ماجراجویی نیست، تکنولوژی جدید به دانشمندان برای پیدا کردن آثار تاریخی و همچنین به پلیس برای پیداکردن کِشت‌های غیر قانونی کمک کرده است.

نور خورشید می‌تواند در تعیین بعضی پارامترها کمک‌کننده باشد، مانند ارتفاع ساختمان‌ها. قابلیت تنظیم نور در ساعات مختلف، ابزار کاربردی می‌باشد که گوگل‌ارث در اختیار کاربران قرار داده است. کافی است نوار زمانی را به عقب و جلو برده تا در زمان سفر کنید و تغییرات را مشاهده نمایید. از قسمت Browse می‌توانید عکس موردنظر را انتخاب کرده و باکم و زیاد کردن Transparency شفافیت عکس را تغییر داده تا با دقت بیشتری بتوانید تصویر را روی نقشه گوگل ارث تطبیق دهید. به‌منظور اضافه کردن یک چندضلعی دلخواه با مختصات و توضیحات مربوطه از این گزینه استفاده می‌کنیم. به‌منظور اضافه کردن یک نقطه دلخواه با مختصات و توضیحات مربوطه از این گزینه استفاده می‌کنیم.

بعد از ظهور و گسترش پلتفرم اندروید گوگل سرویس‌های کاربردی بسیاری از جمله google meet را به کاربران معرفی کرده‌است که امروزه تقریبا از همه‌ی آن‌ها برای امور مختلف استفاده می‌کنیم. از چک کردن ایمیل‌های روزانه خود با جی میل تا پیدا کردن آدرس با استفاده از نقشه گوگل ، این برنامه تبدیل اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده‌اند. نرم افزارهایی که به همراه کرک، سریال یا Patch در سایت قرار داده میشوند، اکثرا در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از ارتباط نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، از نرم افزار Windows Firewall Control استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها ، آپدیت خودکار آنها و یا مصرف پهنای باند اینترنت دچار مشکل نشوید. برای بیشتر کاربران،} فقط ابزاری برای گشت و گذار در شهرهای دنیا و دیدن اماکن گردشگری از زاویه بالا است.

اما برخلاف سایر محصولات گوگل، این خدمات در طول سال‌های گذشته تغییرات چندانی نکرد. اما اکنون نسخه جدید خدمات Google Eart با تصاویر سه بعدی، محتوای ویدیویی دقیق و سایر ویژگی های جذاب در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و جالب توجه در گوگل ارث، قابلیتی به نام Voyager است. روایت‌ داستانی، محتوایی است که توضیحات کامل‌تری از مناطق مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در سال 1394 به همت جمعی از کارشناسان علوم مکانی قدم در این راه گذاشتیم. همچنین از قسمت Measurments می‌توانید محیط و مساحت چندضلعی خود را با معیار دلخواه مشاهده نمایید. نمای ساختمانی و شبیه‌سازی‌شده محل موردنظر را می‌توانید با تغییر از حالت Street View به Ground-Level View مشاهده نمایید. سیار جالب بود اما ای کاش هم عکس های بیشتری میگذاشتید و هم امکان اینکه روی عکس کلیک و ادامه کار را انجام دهیم، فراهم بود. نسخه‌ی‌ معمولی گوگل ارت رایگان است و دارای قسمت‌های سردرگم و پیچیده‌ی نرم افزاری نمی باشد . هم‌اکنون در آرشیو تصاویر چشم انداز گوگل ارث، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تصویر از مناطق مختلف دنیا وجود دارد.

به روزرسانی های مستقیم ترافیک ، ناوبری صوتی ، یافتن مکان ، آب و هوا و اطلاعات حمل و نقل. گوگل ارت برای سیستم عامل ویندوز، مک‌اواس، آی‌اواس لینوکس و اندروید در دسترس است. تخصصی مطالب رو بیان می کردند مورد نیاز من دو فصل اول بود که نیازم رو برطرف کرد و کارم رو راه انداخت. در گوشی و تبلت اندرویدی دارای پردازنده‌ های مختلفی هستند مانندarm - x86 - arm64 . مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است.

به لطف آن می‌توان مستندهایی ویدیویی تهیه کرد و در اختیار کاربران قرار داد. به عنوان نمونه، در شبکه‌های خبری که به منظور ارائه گزارشی خاص درباره یک نقطه مشخص از جهان، روی یک نقشه به یکباره زوم می‌کنند، در حال استفاده از Earth Studio هستند. به این ترتیب مخاطبان بهتر متوجه خواهند شد خبری که گوینده در حال تشریح آن است، دقیقا به کدام نقطه از کره زمین مربوط می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد